Zjednoczone Królestwa - Sp@rtans
ZKS III
nie mam zbyt długiego stażu w grze, ale obserwuję "rozwój" niektórych graczy i z tej obserwacji rodzi się pytanie (wątpliwość):
czy lepiej jest rozwijać niewielką ilość "silnych" osad - TO MOJE ZDANIE, czy też iść w ilość, i "produkować" słabe podatne na ataki (i farmienie) wioseczki....???
Offline
Zarząd Akademi
Jeżeli jesteś "na linii frontu" lub blisko to wydaje mi się, że mało i silne, jeżeli zaś daleko to aktualnie spokojnie możesz mieć ich więcej, mocniej rozwijać eko, aby w przyszłości wspomagać surką front przeciw "cudakom" (Natarowie)
Offline
dużo osad to silna gospodarka a silna gospodarka to dużo wojska które można wykarmić
tak więc osad trzeba mieć jak najwięcej
natomiast ja na przykład offa klepię tylko w jednej osadzie a deffa w drugiej i tylko te dwie są ważne, reszta osad tylko zasila te dwie podstawowe w surowce
to proste
Offline
Ja mam 3 podstawowe osady w jednej katasy i wojo z dawnych czasow ale to sie chyba zmieni :> i zostana mi 2 osady jedna typowo defowa a druga off reszta osad to w zasadzie smiecie nie mam tam nic poza kopalniami targiem i magazynami
Offline
ZK-S
zgadzam sie z shi! wszytsko zalezy od polozenia. jesli jest wzgledny spokoj to mozna ich potworzc wiecej i rozbudowywac w nich eco. w przyszlosci stana sie dostarczycielem surki do glownych 2-3 czy tez 4 to zalezy od gracza. ja mam 3 offowe i w nich pedzi sie off. pozostale sluza za dostarczycieli surki. w przyszlosci przede wszytskim zboza. w tych osadach bedzie napewno tylko deff +1-2 z duzym defem bo takich dostarczycieli trzeba chronic. latwo wyobrazic sobie co by sie stalo jakby ktos zdemolowal w nich spichlerze, pola, magazyny gdy w glownych ma sie multu woja i duzy minu.s tak wiec nalezy dbac o wszytskie i miec conajmniej jedna osade z duzym deffem ( wiadomo ze koledzy z soja pomoga ale trzeba miec czym sie bronic na poczatku).
u mnie to wszytsko przechodzi reorganizacje ale zmiany wymagaja czasu.jedno jest pewne im wiecej osadek tym wiecej roboty przy nich ale i wieksze mozliwosci na przyszlosc.
Offline
a ja nie zgadzam się z Glupi bo:
- jeśli masz off w 3 osadach to jest on mniej skuteczny, lepiej mieć jeden duży niż 3 małe
- małe deffy w osadach które dostarczają surowce nic nie dają bo nie oprą się atakowi i tak i tak a na dodatek jedzą
podsumowując: powinno się mieć osady wyspecjalizowane jedynie w produkcji surowców i wojska. daje to dodatkowe oszczędności bo nie trzeba ulepszać wojska w kilku osadach i w przypadku ataku atak jest silniejszy a co za to idzie są mniejsze straty
Offline
ZKS IV
A kataski lepiej robić w osadzie z OFF-em czy może w osobnej osadce+obstawa oczywiście?
Offline
Dyplomata ZK-S
Zwracam uwagę, że jak będziemy budować cud to będą potrzebne osady typowo defowe w dużych ilościach.
Sugeruje tak przemyśleć konstrukcję osad, żebyśmy mogli potem wystawiać duże ilości wojsk defowych.
Przy czym będą potrzebne duze ilości tanich jednostek
Zgadzam się z Gaurem. Potrzebne będą duże armie, aby po pierwsze zdobyć wioske natarów
Potem wojsko offowe będzie miało mniej zajęcia a istotne będą:
- dostawy surki
- dostawy defa
- optymalny plan budowy i rozwoju osady z cudem (!) - to będzie klucz do wygrania serwera
Nawet jeżeli dzisiaj nie produkujecie defa to zróbcie po kilka osad przygotowanych na ten cel, czyli
upgrade najtanszych jednostek obronnych na 20lvl. Możecie nie produkować dużo wojska, ale przygotować
trzeba.
To takie drobne uwagi
pzdr
jack73
Offline
ZKS I
Zloty srodek lezy jak zwykle po srodku:
- Shi ma 100% racji, ze gdy w okolicy wojna to wzmacniasz tylko dwie glowne osady do pelnej rozbudowy-inaczej trzeba bedzie defa rozdzielac, lub dawac sie farmic,
- Jack i Gaur maja tez 100% racji - gdy tylko jest chwila oddechu budowa specjalizowanych osad na makasa i rozbudowa max 3 armii - glownej off i glownej deff - ja buduje jeszcze jedna szybka pomocnicza konna EC.
- w specjalizowanych farmach szkoda nawet inwestowac w instalacje wojskowe- jedynie kopalnie, budynek glowny, magazyny, spichlez ( i to tez nie na makasa), bo szybko beda wysylane do osad wojennych i targ-duzy.
ja dobudowuje jeszcze mury, zeby w razie czego defa postawic.
- dodatkow-zawsze-rezydencja na 10 lvl zeby stamtad wypuscic nastepnych kolonistow lub konsula,
- w osadach wojennych dodatkowo mam Ratusz-brakuje mi ostatnio pkt kultury do szybkiej ekspansji, wiec tak sie wspomagam
Offline
ZK-S
Gaur napisał:
a ja nie zgadzam się z Glupi bo:
- jeśli masz off w 3 osadach to jest on mniej skuteczny, lepiej mieć jeden duży niż 3 małe
gaur a kto powiedzial ze 3 male. jesli masz 3 15c w tym jeden bedzie np. stolica to mozesz miec 3 bardzo duze offy. wiadomo ze to wiecej czasu pochlonie ale pozniej daje mozliwosci atakowania np 2 celow bez rozdzialu wojsk.
Offline
ZK-S
wybacz kolego...moze sie nie znam ale na classicu z 3x15C wielkich armii nie zrobisz...zdecydowanie polecam robienie jednej konkretnej, a co do jednostek def nie zgodze sie z gaurem...jesli masz sporo osadek..w 1 lub 2 spokojnie mozesz rozwinac def, zalezy to od stylu gry..jesli zamierzasz udzielac sie i pomagac ludziom czasami musisz podeslac 100 jednostek to tu to tam... wszystko zalezy od stylu gry
Offline
ZK-S
tak jak powiedziales wszytsko zalezy od stylu gry oraz dodatkowo od twojego polozenia, sytuacji w rejonie itp itd. jak to mowia dla chcacego nic trudnego
Offline
Gość
Gaur napisał:
a ja nie zgadzam się z Glupi bo:
- jeśli masz off w 3 osadach to jest on mniej skuteczny, lepiej mieć jeden duży niż 3 małe
- małe deffy w osadach które dostarczają surowce nic nie dają bo nie oprą się atakowi i tak i tak a na dodatek jedzą
podsumowując: powinno się mieć osady wyspecjalizowane jedynie w produkcji surowców i wojska. daje to dodatkowe oszczędności bo nie trzeba ulepszać wojska w kilku osadach i w przypadku ataku atak jest silniejszy a co za to idzie są mniejsze straty
Zgoda. Ale w "surowcowych" osadach garść defa i zwiadowców MUSI być. 1-=20 jednostek i z 10 sz zwiadu.
Tak, żeby fejki dawały wynik "żaden z twoich nie wrócił" a zwiadowcy, żeby było wiadomo o skanach.
Zarząd ZKS III
Moje osady są blisko siebie więc mogę def produkować w 3 osadach surowcowych i w razie zagrożenia przerzucić na wybraną osadę w ciągu kilkanaście minut. Off robię w jednej osadzie i część jednostek trzymam w 9 kropowcach . Co do zwiadowców przynajmniej 40 w każdej osadzie ale najlepiej je budować w jednej osadzie żeby w razie czego mieć skoncentrowany zwiad. Czy ktoś się orientuje kiedy prawdopodobnie wprowadzą cud?
Offline