Zjednoczone Królestwa - Sp@rtans
LuxP
naturalnie popieram to ze w jednej osadzie i deff i off to lipa jesli wybierzesz konnice to faktycznie atak bedzie slabszy ale szybszy zawsze jednak mozesz wybrac piechote:)
Offline
Koordynator wojsk
Ja uwazam ze jak sie ma na 15ce 7000 konikow to juz jest dobrze
Offline
ZK-S
generalnie dla mnie jazda to jest robiona jako straszak i symbol potęgi i na defiladę. Czasami tylko szybkość się teraz przydaje (gromy+plac 20 poz.) .
Kalkulacja jest b. prosta--> to czy idę 5h kawalerią czy 9 piechotą to i tak kupa czasu na deff.
... a teraz popatrzcie: EC (niby najpotężniejsza jednostka traviana) ma 180/80/105 vel. topornik ( najgorsza niezguła) 60/30/30. Kiepsko wygląda teraz takie porównanie ale policzmy na jednakową wartość cropa (czyli 4):
EC 180/80/105 - topór 240/120/120 . Teraz dopiero widać że taki topór to ci dopiero obronna potęga
Offline
To wyslij 4 topornikow na 10 pretorian zgina wszyscy a zabija tylko 2 a jak wyslesz 1 EC to zabije 4 Dlatego warto jest robic wojsko mieszane bo kawaleria zajmuje sie defem przeciwko piechocie a piechota przeciwko kawaleri
Offline
Zarząd Akademi
dlatego ja inwestuje tylko w piechotę, i jedynie kilka koni jako deff
Offline
LuxP
a ja bede upieral sie przy swoim ze jeden rodzaj wojska
rzymianie centuriony
galowie heaudeny bo robisz JD i Heaud. i masz mocna obronne i dobry atak
a u german to juz to co Ci sie bardziej podoba:)
Offline
ZK-S
Z heaudanem , zdecydowanie tak. Może nie jest najsilniejszy ale cropa nie musi zajmować już obrona .
Offline
ZK-S
Dodam jeszcze że wszystkim powinno być wiadome że na rzymian jeździ się kawalerią , ale do germańców już nie koniecznie. Wszystko zależy od rasy
Offline
Gość
mores25 napisał:
a ja bede upieral sie przy swoim ze jeden rodzaj wojska
rzymianie centuriony
galowie heaudeny bo robisz JD i Heaud. i masz mocna obronne i dobry atak
a u german to juz to co Ci sie bardziej podoba:)
Z mojego punktu widzenia:
Rzymianie - tylko piechota i garść jazdy do pobierania haraczu z farm okolicznych
Galowie - kawaleria oba rodzaje ok, żrą najmniej, ale horda falang też nie zaszkodzi.
Germanie - ??? nie grałem
Przecież w zaawansowanej fazie gry to liczy się tylko zboże,
a prędkość kawalerii przestaje się liczyć jak ciągną gadułę, tarany,katapulty.
jako gal podstawowa armia to było 15k mieczników i 5k haeduans.
(ale to był speed)
LuxP
co do kawaleri to faktycznie predkosc zaczyna sie nie liczyc ale np 3 topry zjadaja tyle samo zboza co 1 Germ. Rycerz z czego 3 topory to lacznie 180 atak a 1 germ ryc 150 atak. wiec faktycznie bardziej oplaca sie robic topory ale z drugiej strony wydaje mi sie ze zazwyczaj kazda obronna bardziej jest przygotowana przeciwko piechocie choc tu moge sie mylic:)
Offline
Trzeba zawsze miec i jedno i drugie. Atakujesz, czym wygodniej .
Nie zgodze sie, ze predkosc kawalerii traci znaczenie. Trzeba czyms rozbic def. Nie poslesz katapult na mocny def. Kawaleria ma ten plus, ze masz mniej czasu na organizacje obrony, a wiadomo, ze lepiej wybic def w grupach niz w calosci.
Offline